עיצוב חוץ בתים פרטיים

כאשר מבצעים תכנון בית פרטי יש להתייחס לכל מרכיבי וחללי המבנה, ומעבר לעיצוב וחלוקת החללים הפנימיים בנכס יש להתייחס גם לעיצוב חוץ של הבית הפרטי. המרחב החיצוני מהווה חלק בלתי נפרד מתוכנית העיצוב לבית פרטי, המרחב החיצוני משפיע על התכנון וסגנון העיצוב, ויש להתאים את עיצוב החוץ למאפייני השטח ותנאי מזג האוויר, כיווני אור ואוויר, עיצוב בתים פרטיים סמוכים ועוד.

השפעת המרחב החיצוני על עיצוב הבית הפרטי

מעצבת פנים מנוסה ומקצועית מבקרת בשטח בו מתכננים לבנות או לשפץ את הבית הפרטי, עליה להתרשם מסביבת המגורים ולבדוק מהו מזג האוויר באזור, מהם כיווני האור והאוויר כדי להעמיד את הבית נכון בשטח, וכמובן שיש להתייחס לבקשות ולטעם האישי של הלקוח.

המרחב החיצוני הוא גורם חשוב ובעל משמעות מאחר והוא משפיע על תוכנית העיצוב, יש לבצע מדידות מדויקות של המגרש, לבחון היכן רצוי למקם את הבית בשטח, לבדוק את סוג הקרקע ולהתייחס להיבטים סביבתיים שונים, כולל צמחייה בשטח, נוף, כיווני רוח ואור וכו'.

כדי לבחור את סגנון העיצוב המתאים ביותר של חזית הבית, המעצבת משוחחת עם בני המשפחה כדי לאפיין את אורח חייהם ולהבין מהם הצרכים הייחודיים שלהם. עיצוב חוץ יכול להיות במגוון רחב של סגנונות, למשל סגנון כפרי, קלאסי, מודרני, ים תיכוני וכו'. באופן כללי, עיצוב החוץ ממשיך את הקו העיצובי שנבחר לחללי הפנים בבית הפרטי, וזאת כדי ליצור הרמוניה ואווירה נעימה, וניתן לעצב את חזית הבית בהתאם לסגנון העיצובי השולט בשכונת המגורים או בסגנון ייחודי כדי להבליט את הבית וליצור בידול מחזיתות הבתים בסביבה.

תהליך תכנון בית פרטי והתאמתו למרחב החיצוני

תהליך עיצוב בתים פרטיים מתחיל בפגישת הכרות במהלכה המעצבת מאפיינת את צרכי הדיירים ואורח חייהם. בשלב הבא היא מכינה סקיצות ראשוניות בהתאמה לפרוגרמה שנקבעה, הסקיצות כוללות שרטוטים, מפרט טכני ותוכנית המתייחסת לעיצוב הפנים ולעיצוב החוץ. בשלב הסקיצות מתייחסים לאלמנטים רבים כמו אינסטלציה, נקודות חשמל, מרפסות, ריצוף וחיפוי קירות, בנייה חיצונית ועוד. השרטוט מאפשר ללקוח לבחון את מראה הבית, חלוקה פנימית ועיצוב כללי.
עיצוב החזית מותאם לעיצוב שנקבע לחללי הפנים בבית הפרטי, כאשר השאיפה היא ליצור שפה משותפת בין עיצוב הפנים לעיצוב החוץ, וניתן להחליט האם הבית יבלוט בסביבתו או יתמזג בסביבה הקיימת.

תהליך עיצוב חוץ

בתהליך עיצוב הבית הפרטי מתייחסים לחזות החיצונית של המבנה ויש להתאים את העיצוב לטעם האישי ולחלומותיו של הלקוח, יחד עם זאת יש להתייחס גם לסביבה. בתהליך עיצוב חוץ מתכננים את הגינה שתשרת את הדיירים, מפלסים, שבילים בחצר ושביל כניסה לבית, פינת ישיבה בגינה, תאורה חיצונית, דקים, פינת משחקים, פרגולה או פתרון הצללה וקירוי אחר, גדרות ובהתאם לצורך מתכננים גם בריכה חיצונית, ג'קוזי ומתקנים נוספים כמו מטבח חוץ. עיצוב נכון ואלגנטי של החזית והחצר מבטיחים נוחות מרבית ובית פרטי מטופח ויוקרתי.
בפרויקט עיצוב של בית פרטי בהרחבה בקיבוץ במרכז הארץ, מעצבת הפנים ליז זומר התבקשה על ידי הדיירים לעצב את הבית בסגנון מודרני המתאים למשפחה עם 2 ילדים, למרות שהעיצוב השולט בקיבוץ הוא הסגנון הכפרי. ליז שילבה אלמנטים מסגנונות שונים עם נגיעות של סגנון אורבני מלוטש ומוקפד המהווה מענה מדויק לרצונות של הלקוח.

עיצוב חוץ על ידי המעצבת ליז זומר

ליז זומר מציעה עיצוב בתים פרטיים המותאם לרצונות ולצרכים של הדיירים, בתהליך העבודה איתה עוברים מסע משותף ומרתק בדרך להגשמת החלום. בשלב הראשון המעצבת מאפיינת את צורכי הלקוח כדי לתכנן את הפרוגרמה, ליז משלבת אלמנטים ומוטיבים מהטבע, מציעה עיצוב חוץ מתוחכם המתחשב בסביבה, והיא ממצה את הפוטנציאל הקיים בבית על מנת להבטיח עיצוב אלגנטי ומוקפד המתאים בדיוק לאורח חיי הדיירים.

דוגמאות מפרויקט בעיצוב חוץ

עיצוב פנים כפרי עדין
עיצוב חוץ לבתים פרטיים

לתיאום פגישת היכרות ללא התחייבות

אתר זה מוגן ע"י reCAPTCHA של Google מדיניות פרטיות וגם תנאי השימוש חלים.